Wednesday, February 04, 2015

DIY: Bekas isi stokin dan sapu tangan anak-anak

~Assalamualaikum~

Dalam tahun 2015 ni... antara AZAM tahun baharuku adalah nak pastikan Rumahku Syurgaku kemas dan terurus, baik dari segi pengurusan masa, kewangan, emosi dan sebagainya
(wah... ayat... tak tahan...)

Idea asal dari pembacaan saya ke blog-blog berkaitan susun atur dan DIY.

Terurus dari segi EKONOMI...
saya D.I.Y kan beg kertas yang saya dapat dari majlis perkahwinan anak jiran...


kepada ini
 
Caranya:
Lipatkan sajer bahagian atas beg kertas tu ke dalam, ikut ketinggian yang disukai...

DAH!...

SIAP!

Maka nyer tersusun lah stokin dan sapu tangan untuk anak-anak saya.
Memudahkan saya mengemas dan menyusun semula, memudahkan anak-anak mengambilnya dan yang paling penting J.I.M.A.T !

*waktu ketika ini saya ada 3 beg kertas sahaja, cukup untuk stokin sekolah, stokin jalan dan sapu tangan. Nanti ada lagi, kita buat lagi...
* Boleh juga guna beg woven, dengan menggunakan kaedah yang sama.... :)

~Wassalam~


No comments:

Post a Comment

Luv this pics ...