Tuesday, November 17, 2009

~Kerja sorang2~

Hari ni hari ke 2 aku kena keja sorg2 ... sbb staf aku pegi kursus kedua-duanya... tp masih boleh maintain lagi .. sbb user tak la seramai user masa aku keja kat lib RATU dulu... fuih..masa tu nak pegi toi... pun susah...

~Balik Kampung ... ~
Nak citer pasal balik kpg ari tu .. Selama 5 hari aku dan anak2 kat sana, asyik hujan jer ...kalau pagi cuaca panas, ptg sure ujan .. banyak nyamuk plak tu ... yg kesiannya baby aku yang baru 5 bulan tu jadi mangsa... habis kat muka ngan kaki kena gigit dek nyamuk... kalau la aku dapat ... m@#$%s kaw... ayah kena keja outstation... so tinggal la aku ngan anak2, mak ngan anak saudaraku dan adik2 yg masih bujang... ok la dapat balik kampung, dapat makan buah rambutan.. sembang2 ngan opah... hehehe ... agaknya itula last balik untuk thn 2009 nie...raya haji ni turn balik kg hubby. Bulan Disember plak macam banyak jer aktiviti nyer .. tiap2 minggu ada program..

~Cuti~

Thn ni seronok la... dari 11 Disember sampai 1 Januari 2010, tiap2 ari jumaat cuti umum... satu minggu keja 4 ari je... Sekarang dah tetap seronok la ... dulu masa sambilan ... gaji hari ... nangis .. :(
Selalunya apa aktiviti bila hari cuti...?
Kalau aku ... macam2 bole buat... semua orang pun macam tu kan ... pandai bahagi masa dan cekap buat keja ...semua siap ...
  • KEMAS RUMAH ... itu dah tentu ... masa cuti ni la nak jadi suri rumah sepenuh masa ...hehehe ... masa tulah nak sapu sawang... sapu habuk bawah kerusi ... hehehe (hari biasa sapu mana yang nampak je) :)
  • MAIN NGAN ANAK2... time nie la bole lama skit layan anak2 ... hari kerja kejap je masa dah waktu tido... mama cuma dapat pandang wajah anak yang keletihan sedang tdo... sayang anak mama ... aku ada lagu khas untuk anak2 aku... hubby sll perli nyanyi lagu mama... takpe ... yang penting diaorang tahu aku sayangkan mereka ..
  • IRON BAJU KEJA untuk seminggu. Aku + Hubby =10 pasang!!! sampai duduk la mengiron baju ... itupun aku buat lepas anak2 dah tido ... takde gangguan ...
  • KEMAS LAMAN RUMAH... sapu la skit2 ... jenguk pokok yang hidup sendiri ..kah kah kah kah ..
  • dan yang penting skali.. JLN2 NGAN HUBBY NGAN ANAK2 ... walaupun taman perumahan aku 10 minit ke jalan besar ( tp kalau orang tua datang, katanya jauh dari pekan ... tp kami yg lalu hari2 dah rasa dekat jer) ... kami akan layan kerenah anak sulong untuk jln2... tpt favourite dia TESCO SA ... kat ctu naik escalator ada kedai permainan ... sblm turun escalator ada gajah jalan2 ... utk dia sorang je RM ??? dah habis ... hubby slalu kata ... kita cari duit pun utk anak2 ... BETOI ... tp kena kawal ... tgh bln nak makan apa ??? tp rezeki itu datang dari Allah ... orang kata rezeki anak2 sentiasa ada ... insyaAllah ...





















No comments:

Post a Comment

Luv this pics ...